חידון טריוויה זו הפעלה מאוד אקסלוסיבית ומתאימה למנעד גילאים רחב. ההנחייה מועברת בצורה חווייתית ומהנה, ומשלבת בתוכה משחקים נוספים, אתגרים ותחרויות, והכי חשוב – המכירה הפומבית.
התאמה אישית
אנו מתאימים אישית כל חידון טריוויה לקבוצה. הנחייה מותאמת לגיל השלישי, הנחייה מותאמת לילדים, הנחייה מותאמת לזוגות, לארגונים, לעובדי הוראה ולחיילים. גם את שאלות החידון ניתן להתאים.
כמו כן אנו מתאימים לקהל את רמת הקושי של השאלות, ומציעים גם חידון טריוויה במגוון שפות נוספות: אנגלית, סינית, מלטזית, מונגולית ופינית. (מקווים לא להגיע לארבעת האחרונות).
מהלך ההנחייה
כאן אנו מציעים שני סוגי טריויה:
אולד סקול: לאחר היכרות מהירה והסבר כללי חידון הטריוויה, המנחה שואל את חברי הקבוצה שאלות, והם צריכים לענות תשובות בהצבעה. משתתף שעונה תשובה נכונה, מקבל שטר של מאה דולרים מעוזר המנחה. (שלא תפתחו ציפיות, שטר לא אמיתי כמובן:). במטרה להוסיף עניין למהלך החידון, המנחה מאתגר את החברים במגוון תחרויות בהתאם לקהל – החל מ "הראשון שמגיע אליי עם כוס מים מקבל מאה דולרים במתנה!" ועד לארבעה חברים שמוצאים את עצמם עושים הצגה שלימה על הבמה.
ולמכירה הפומבית…
בסוף החידון טריוויה, הקהל משתתף במכירה פומבית שלא נופלת מאף מכירה פומבית בתוכנית טלוויזיה אמריקאית. חברי הקבוצה מצידם נאבקים על הפרסים הנכספים אותם יקבל כל המרבה במחיר, או כמו שנאמר, בעל המאה הוא בעל הפרס. בהנחייה מסוג זה ישנה ייחודיות וחיבור רב בין חברי הקבוצה והמנחה, ניתוק מהפלאפונים, הנחייה שתזכיר לכם את ימי תור הזהב של הבידור באילת
קהוט:
בדומה לחידון אולד סקול, גם כאן כמובן נעשה היכרות עם חברי הקבוצה, ונעבור על כללי החידון. כאן המשתתפים מוציאים את הטלפונים הניידים ומתחברים לאתר www.kahoot.com . המנחה שואל את השאלות, תוך כדי שהן מופיעות המסך. וחברי הקבוצה עונים על השאלות בפלאפון. כמו כן הניקוד משקלל בתוכו גם את מהירות מענה התשובה. גם כאן מפעם לפעם ובהתאם לקהל, המנחה מאתגר את החברים במגוון תחרויות ואתגרים במהלך החידון. בסוף הקרב המתוח, מכריזים על המנצחים ומחלקים פרסים.
יתרונות מול חסרונות בין סוגי הטריוויה:
חידון טריוויה אולד סקול:
יתרונות:
חיבור וגיבוש: כפי שכבר כתבנו, בחידון טריוויה מסוג זה יש חיבור רב יותר בין חברי הקבוצה, המתח מורגש בחלל האוויר, וגם חיכוכים בין המנחה או בין חברי הקהל מוסיפים קצת פלפל ישראלי לערב ואם תחפצו תוכלו לשמוע את מנכ"ל החברה מקטר שלא בחרו בו כבר שש שאלות.
ניתוק מהפלאפון: בחידון זה הפלאפון לא יוצא מהכיס. גם כדי שלא תחלקו ידע עם פרופסור גוגל, ובאותה הזדמנות נוצרת הזדמנות ניתוק וflow גבוהה.
המכירה הפומבית: איך לא, הדודבדן שבקצפת, השיא של הערב ופיצוץ המתח. מכירה פומבית אשר נותנת הזדמנות לכולם לזכות גם בפרס קטן יותר, ויוצרת אסטרטגייה נוספת בחידון, כך שידע כללי לכשעצמו אינו יספיק לכם כדי לזכות באחד הפרסים הנכספים.
חסרונות:
גודל קהל: קצת קשה לתת במה לקהל גדול, ולכן טריוויה מסוג זה קצת פחות תתאים. חידון טריוויה אולד סקול יתאים לקהל של עד כ70 אנשים יחידים, ועד כ 200 אנשים בקהל של משפחות / זוגות או קבוצות.
הוגנות: לרוב אותו מנכ"ל שהתלונן יקבל הזדמנות שווה בפעם הבאה, אבל יש גם כאלה ששומרים טינה. לא בטוח שתעמדו בזה. אך אנו מקפידים בחידון זה לעשות שאלות קשות, ככה שכנראה אותו מנכ"ל לא באמת יודע את התשובה, ולרוב ניתנת לכולם ההזדמנות לענות בשאלה.
חידון קהוט:
יתרונות: גודל קהל: בהנחייה מסוג זה אין הגבלה לגודל הקהל, כל אחד עונה במכשירו ואין כאן תחרות על מענה התשובות.
שוויון הזדמנויות: לכל המשתתפים הזדמנות שווה לענות על כל התשובות באפליקצייה.
חסרונות:
פלאפון: יש להחזיק בפלאפון חכם, כך שלעיתים אין זה מתאים לקהלים מסויימים.
סוגי טריוויה שאנו מציעים:
בחידון טריוויה לרוב ההמלצה היא לעשות שאלות כלליות או שילוב שאלות כלליות ואישיות. אנו מציעים גם טריוויות במגוון נושאים בהתאמה יחד איתכם. כאן נמנה כמה דוגמאות לסוגי חידון טריוויה:
טריוויה בהתאמה אישית:
חידון זה, מתאים בעיקר לערבי עובדים, ארגונים, חברות, תיכונים וקבוצות מגובשות. כהכנה לטריוויה, אנו נבקש מכם לשלוח אלינו שאלות, ניתן גם לבנות אותן יחד איתנו. בערב חידון הטריוויה